Fotogalerie

Informace

Ateliér DiF patří pod literárně - dramatický obor ZUŠ Libčice a spojuje všechny divadelní a filmové soubory pod jeden společný název.
Podrobnější informace najdete zde.

 

 

PONDĚLÍ
14:35 - 15:20 Nováková Anna - individuál
15:25 - 16:10 Velichová Mia - individuál
16:15 - 18:30 Kapka
Beltrán Luna, Hejnicová Ema, Karlová Anna, Menšík Kryštof, Palmer Ella, Škurek Tadeáš, Štajerová Julie, Šubrtová Sára, Teplá Zuzana

ÚTERÝ
15:45 - 18:00 Andělé
Černeková Helena, Doláková Adéla, Martini Sofie, Maťková Kristýna, Smolíková Katka, Šefránková Sofie

STŘEDA
14:10 - 16:25 Olivy
Beznosíková Anna, Onderková Adéla, Škurek Jáchym, Šmilauer Vilém, Teplý Matěj, Tomšík Nicole, Tůmová Justýna, Velichová Helen

ČTVRTEK
16.30 - 18.45 Muffini
Černek Tobiáš, Hamáček Jan, Koutný Tadeáš, Martini Amelie, Velichová Mia, Žižková Markéta, (Nováková Anna)

PÁTEK
13.50 - 14.35 Škurek Tadeáš - individuál - Přílepy
14.40 - 15.25 Teplá Zuzana - individuál - Přílepy
15.35 - 16.20 Gáliková Elin - individuál - Libčice
16.25 - 17.10 Hejnicová Ida - individál - Libčice
17.20 - 19.35 Filmaři
Coufalová Magdalena, Gáliková Elin, Hejnicová Ida, Jányš Kryštof, Jányš Šimon, Nehasilová Marie, Richter Lukáš, Vašicová Kateřina,

Jaroslav Hejnic
e-mail: jara.hejnic@gmail.com
telefon: 739 439 399

Literárně dramatický obor v Libčicích nabízí ke studiu dva základní předměty - Dramatická průprava (u mladších Přípravná dramatická výchova) a Multimediální tvorba (filmaři*).
 

JAKÝM ZPŮSOBEM PRACUJEME?

  • Děláme převážně autorské divadlo a autorské filmy. To znamená, že si scénáře píšeme sami.
  • Scénáře k divadelním představením a filmům píšeme na základě improvizačních cvičení a různých autorských technik. Mezi nápady, improvizacemi, ale i aktuálními nálady a prožitky hledáme náměty, které s námi zarezonují. Když takový námět objevíme, začneme k němu vymýšlet příběh. Někdy hned víme, o čem chceme vyprávět a dialogy z nás srší jako jiskry. Jindy  postupujeme zdlouhavě krůček po krůčku a pomalu tvoříme děj tak, abychom mu jako tvůrci rozuměli.
  • Nemáme scénáristu, pouze zapisovatele. Dialogy vznikají při zkoušení, stejně tak jako jednotlivé situace.
  • Velmi podobně funguje i režie. Herci se snaží přijít s řešením situací, vedoucí režisér (někdy učitel, jindy jedno z dětí) dává další podněty. Často jednu a tu samou situaci zahrají všichni herci. Sledujeme, jak se jednotlivými přístupy mění význam jediného sdělení.
  • Učitel má funkci průvodce, dramaturga a strážce ohně. U některých dětí se snaží zapálit tvůrčí oheň, u jiných zase hlídá, aby svými potenciálem nesplálili vše, co je v jejich dosahu.
  • Víme, že tento způsob práce má mnoho úskalí, ale baví nás ho zkoumat a realizovat a to už několik desítek let.

CO MOHOU DĚTI OČEKÁVAT?

Práce na hlavním (ročním) projektu

  • Práce na divadelním, nebo filmovém představení
  • Realizujeme zpravidla jedno představení za rok s premiérou v květnu.

Techniky na rozvoj divadelních dovedností

  • pohybový rozvoj - vnímání lidí, prostoru i vlastního těla, pantomima
  • hlasový rozvoj - síla hlasu, jistota projevu, moderování
  • dramaturgické semináře - práce s příběhem
  • improvizační cvičení

Hry
Hry jsou důležitou a nedílnou součástí naší práce. Leckdy nemusí přímo souviset s oborem. Rozvíjíme při nich spolupráci, slouží k relaxu po náročnější práci a ke stmelení třídy.

Práce na menších projektech
Tyto projekty nejsou primárně určené k veřejnému předvedení, i když občas učiníme výjimku. Obvykle nepřesáhnou rozsah jednoho setkání.
Smyslem snažení je učit děti pracovat projektovým způsobem a rozvíjet u nich jednotlivé kompetence:

  • Umím vymyslet určitý projekt
  • Dokážu projekt prezentovat před ostatními, učím se je nadchnout pro svou myšlenku
  • Raduji se z umožnění realizace mého projektu/dokážu uznat, že projekt jiných dětí je zajímavější a přijmu jiný koncept
  • Začínám pracovat na projektu. Uvědomuji si svou roli v týmu, snažím se svými dovednostmi přispět k výslednému dílu.
  • Realizuji s ostatními projekt.

Individuální vzdělávání

Dětem, které se chtějí věnovat tvoření nad běžný rámec literárně dramatického oboru, nabízíme individuální vzdělávání. Opět se zaměřujeme zejména na autorskou tvorbu, nebo na přípravu žáků na střední školu.

  • Autorská tvorba - psaní povídek, scénářů, tvorba audiomedíálního obsahu
  • Příprava na střední školu - herectví, filmová tvorba a fotografie

--------------

* Filmaři - mezi veřejností se zaběhl termín "filmaři", protože žáci multimediální tvorby se nejvíce zabývají natáčením krátkých filmů, ale záběr vlastní práce je trochu širší...